Тропарь всем святым

Содержание:

ГЛАС 1

Тропарь:

Ка́мени запеча́тану от иуде́й / и во́ином стрегу́щим Пречи́стое Те́ло Твое́, / воскре́сл еси́ тридне́вный, Спа́се, / да́руяй ми́рови жизнь. / Сего́ ра́ди Си́лы Небе́сныя вопия́ху Ти, Жизнода́вче: / сла́ва Воскресе́нию Твоему́, Христе́, / сла́ва Ца́рствию Твоему́, / сла́ва смотре́нию Твоему́, еди́не Человеколю́бче.

Богородичен отпустительный:

Гаврии́лу веща́вшу Тебе́, Де́во, ра́дуйся, / со гла́сом воплоща́шеся всех Влады́ка, / в Тебе́, святе́м киво́те, / я́коже рече́ пра́ведный Дави́д; / яви́лася еси́ ши́ршая Небе́с, / поноси́вши Зижди́теля Твоего́. / Сла́ва Все́льшемуся в Тя, / сла́ва Проше́дшему из Тебе́, / слава Свободи́вшему нас Рождество́м Твои́м.

Кондак:

Воскре́сл еси́ я́ко Бог из гро́ба во сла́ве, / и мир совоскреси́л еси́; / и естество́ челове́ческое я́ко Бо́га воспева́ет Тя, и смерть исчезе́; / Ада́м же лику́ет, Влады́ко; / Е́ва ны́не от уз избавля́ема ра́дуется, зову́щи: / Ты еси́, И́же всем подая́, Христе́, воскресе́ние.

Значение субботнего дня

На богослужения родительских суббот обычно приходят люди, которых уже каким-то образом задела смерть, кто пережил прощание с самыми близкими

Для них важно участвовать в богослужении, по-настоящему соединяющем Небо и Землю. Ведь Бог не есть Бог мертвых, но Бог живых (Мк

12: 27). Родительская суббота открывает понимание этого через богослужение и через внутренний опыт человека.

Родительская суббота — не просто день поминовения усопших, когда мы ставим свечи и вымаливаем души ушедших людей. По седмичному богослужебному кругу суббота — День Всех Святых. В субботнем богослужении поминаются все святые, иными словами — все усопшие, достигшие Царства Небесного. Понимание субботнего дня заключается в том, что наступает день Божественного покоя. Слово «покой» во многих славянских языках звучит как «мир» (по-сербски, по-чешски). Здесь и успокоение человека в Божественном сердце, в Божественных руках — «души праведных в руке Божией» (Прем. 3:1). Это день свидетельства нашей веры, день нашего успокоения о судьбе усопших, этот покой Божественный распространяется на наши сердца. В День Всех Святых, в субботний день, наши усопшие поминаются вместе со святыми. Это день Церкви живых и мертвых: «Со святыми упокой, Христе, души раб Твоих»(из субботнего заупокойного кондака). Это свидетельство и нашего понимания и наше исповедание веры в то, что покой для них уже наступил…

И еще один важный смысл этого дня: родительская суббота — это всегда движение к Великой Субботе, предваряющей собой Пасхальный день. Великая Суббота — один из самых значимых дней Великого поста, им заканчивается Страстная неделя, весь Страстной цикл с молитвами у Креста Господня, поклонением Святой Плащанице. Это день особого пронзительного Света. Христос же в это время, по учению Церкви, — в аду. Он в этот день «во гробе плотски во аде же с душею яко Бог» («во гробе плотью, а во аде с душою как Бог» из тропаря часов пасхальных)…Именно к этому Субботнему дню мы двигаемся через родительские субботы, через познание покоя, примирения и понимание того, что все в руках Божиих…

Глас 6

Ангельския силы на гробе Твоем, и стрегущии омертвеша, и стояше Мария во гробе, ищущи Пречистаго Тела Твоего. Пленил еси ад, не искусився
от него; сретил еси деву, даруяй живот; воскресый из
мертвых, Господи, слава Тебе.

Стрегущи — стерегущие, стражи.

По прошествии же субботы, на рассвете
первого дня недели, пришла Мария Магдалина и другая
Мария посмотреть гроб. И вот, сделалось великое
землетрясение, ибо Ангел Господень, сошедший с небес,
приступив, отвалил камень от двери гроба и сидел на нем;
вид его был, как молния, и одежда его бела, как снег;
устрашившись его, стерегущие пришли в трепет и стали,
как мертвые; Ангел же, обратив речь к женщинам, сказал:
не бойтесь, ибо знаю, что вы ищете Иисуса распятого; Его
нет здесь — Он воскрес, как сказал. Пойдите, посмотрите
место, где лежал Господь, и пойдите скорее, скажите
ученикам Его, что Он воскрес из мертвых и предваряет вас
в Галилее; там Его увидите. Вот я сказал вам (Мф.28:1-7).
А Мария стояла у гроба и плакала. И, когда плакала,
наклонилась во гроб, и видит двух Ангелов, в белом
одеянии сидящих, одного у главы и другого у ног, где
лежало тело Иисуса. И они говорят ей: жена! Что ты
плачешь? Говорит им : унесли Господа моего, и не знаю,
где положили Его (Ин.20:11-13).

Сретил еси деву, даруяй живот… Строка
тропаря обращает нас к продолжению событий Евангелия от
Иоанна: к встрече Иисуса с Марией Магдолиной (Ин.20:11-18).
Она и названа здесь девой (ни Евангелие, ни житие святой
равноапостольной Марии Магдалины ничего прямо не говорят
нам о возрасте и семейном положении святой ко времени
евангельских событий; но греческое слово — дева —
подобно современному девушка, употреблялось и для
обозначение юной женщины вообще — такой, на брачное
состояние которой ничто не указывает). Нередко в этом
тропаре слово «дева» пишут с прописной (большой) буквы,
как относящееся к Пресвятой Богородице; но при таком
понимании тропарь не поддается никакому
удовлетворительному объяснению.

Пленил еси ад… В греческом тексте
тропаря — обезоружил.

История и виды тропарей

Фото: Перервинский-монастырь.рф

Тропари – самые древнейшие песнопения, положившие начало всей гимнографии христианской церкви. Именно эти краткие рассказы о событиях, ставшими значимыми в истории христианства во многом повлияли на формирование всего богослужения.

Они существовали уже в 4 и 5 веках в церквях Египта и малоазиатских богослужениях. А вот христианское упоминание обнаружилось в Константинопольской Церкви. Там тропарь служил единственным песнопением богослужения. Эти факты придают особое значение таким элементам богослужения, говоря об их значимости, незыблемости и необходимости для христианства.

Стоит заметить, что тропари не взяты из Священного писания, то есть, это не псалмы и не библейские песни, которые имеют более древнее происхождение.

Мелодия тропаря особо богатая и сложная, ведь он является венцом других напевов, занимая самое почетное место. Тропарь открывает ряд песнопений на утрене, а также на вечерне служит завершением молитв. Во время литургии он заменяет все другие роды напевов, как и на часах.

Различают три вида кратких песнопений:

  1. Тропарь праздника. Рассказывает о сути праздника, раскрывает его значение и воспевает.
  2. Тропарь иконы. Рассказывает о явлении какой-либо иконы, освещает ее значение.
  3. Тропарь святого. Праздник каждого святого имеет свой тропарь, ведь именно в нем излагается подвиг святого, его заслуги и чудеса, совершенные при жизни.

Такие тропари называют отпустительными, потому что они поются в заключительной части богослужения.

Глас 3

Да веселятся небесная, да радуются
земная, яко сотвори державу мышцею Своею Господь, попра смертию смерть, первенец мертвых бысть;
из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.

Небесная — все небесное, небо. Земная
все земное, земля. Сотвори державу мышцею Своею — явил
мощь руки Своей. Велию — великую.

Сотвори державу мышцею Своею
выражение из песни Пресвятой Богородицы (в русском
переводе: явил силу мышцы Своей —
Лк.1:51); слова, сказанные Пречистой Девой о
Воплощении Сына Божия, тропарь относит к Его Воскресению
и, таким образом, ко всему делу Домостроительства
(Промысла) Божия. Слова попра смертию смерть обращают
нас к тропарю Пасхи: Христос воскресе из мертвых,
смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Первенец мертвых бысть, из чрева адова
избави нас.
Строка отсылает нас к словам апостола Павла:
Но Христос воскрес из мертвых, первенец из умерших. Ибо,
как смерть через человека, так через человека и
воскресение мертвых. Как в Адаме все умирают, так во
Христе все оживут, каждый в своем порядке: первенец
Христос, потом Христовы, в пришествие Его (1 Кор.15:20-24).

Тропари и кондаки седмичные:

В понедельник:

Тропарь небесных чинов бесплотных, глас 4:

Небе́сных во́инств Архистрати́зи, / мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии, / да ва́шими моли́твами оградите́ нас / кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы, / сохраня́юще нас припа́дающих приле́жно и вопию́щих: / от бед изба́вите нас, // я́ко чинонача́льницы вы́шних сил.

Кондак небесных чинов бесплотных, глас 2:

Архистрати́зи Бо́жии, / служи́телие Боже́ственныя славы, / Ангелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, / поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, // я́ко безпло́тных Архистрати́зи.

Во вторник:

Тропарь Крестителя и Предтечи Иоанна , глас 2:

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, / тебе же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: / показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, / я́ко и в струя́х крести́т и сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. / Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся, / благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бога, я́вльшагося пло́тию, / взе́млющаго грех ми́ра // и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Кондак Крестителя и Предтечи Иоанна, глас 2:

Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, / главу́ твою́, яко шипо́к свяще́ннейший, от земли́ обре́тше, / исцеле́ния всегда́ прие́млем, / и́бо па́ки, я́коже пре́жде, // в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

В среду и пятницу:

Тропарь Креста, глас 1:

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и благослови́ достоя́ние Твое, / побе́ды на сопроти́вныя да́руя, // и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твоим жи́тельство.

Кондак Креста, глас 4:

Вознесы́йся на Крест во́лею, / тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству / щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Боже; / возвесели́ нас си́лою Твое́ю, / побе́ды дая́ нам на супоста́ты, / посо́бие иму́щим Твое, ору́жие мира, // непобеди́мую побе́ду.

В четверг:

Тропарь апостолов, глас 3:

Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га, / да прегреше́ний оставле́ние // пода́ст душа́м на́шим.

Тропарь святителя Николая, глас 4:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, / воздержа́ния учи́теля / яви́ тя ста́ду твоему / я́же веще́й и́стина; / сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая, / нището́ю бога́тая, / отче священнонача́льниче Нико́лае, / моли́ Христа Бога // спасти́ся душа́м нашим.

Кондак апостолов, глас 2:

Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели, / верх апо́столов Твоих, Господи, / прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твоих и поко́й;/ боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия, // Еди́не све́дый серде́чная.

Кондак святителя Николая, глас 3:

В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́: / Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив, / положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твоих, / и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти; / сего́ ра́ди освяти́лся еси́, // я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

В субботу:

Тропарь всех святых, глас 2:

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, / святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, / до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, / дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, / о нас Того, я́ко Бла́га, моли́те // спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Тропарь за умерших, глас 2:

Помяни́, Го́споди, яко Благ, рабы́ Твоя́, / и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́: / никто́же бо безгрешен, то́кмо Ты, // моги́й и преста́вленным да́ти покой.

Кондак всех святых, глас 8:

Яко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри / вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики; / тех моли́твами в ми́ре глубо́це / Це́рковь Твою, жи́тельство Твое, // Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Кондак за умерших, глас 8:

Со святы́ми упоко́й, / Христе́, ду́ши раб Твоих, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, // но жизнь безконе́чная.

——

Кондак Богородицы, глас 6:

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, / хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, / не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, / но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти: / ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние, // предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

В СУББОТУ,

Тропари, глас 2:

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, / святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, / до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, / дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, / о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те, / спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Слава: Помяни́, Го́споди, я́ко Благ, рабы́ Твоя́, / и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́: / никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты, / моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.

И ныне: Ма́ти Свята́я неизрече́ннаго Све́та, / а́нгельскими Тя пе́сньми почита́юще, / благоче́стно велича́ем.

Кондак, глас 8:

Я́ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри, / вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики; / тех моли́твами в ми́ре глубо́це / Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́, / Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Глас 6: Со святы́ми упоко́й, / Христе́, / ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть / боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

Апостолам и святителю Николаю

Тропарьсвятителю,глас4-й

Пра́вилове́рыио́бразкро́тости,
воздержа́ния
учи́теляяви́тяста́дутвое́му,я́жевеще́й
и́стина.Сего́ра́дистяжа́леси́
смире́ниемвысо́кая,нището́ю
бо́гатая,о́тчесвященнонача́льниче
Нико́лае,моли́Христа́
Бо́га,спасти́сядуша́м
на́шим.

Кондакапостолам,глас2-й

Тве́рдыяибоговеща́нныя
пропове́датели,верхапо́столов
Твои́х,Го́споди,прия́леси́внаслажде́ниеблаги́х
Твои́хипоко́й:
боле́знибоо́нехисмертьприя́леси́,па́чевся́каго
всепло́дия,Еди́несве́дый
серде́чная.

Кондаксвятителю,глас3-й

ВМи́рех,
свя́те,
священноде́йствитель
показа́лсяеси́,Христо́вобо,преподо́бне,
Ева́нгелие
испо́лнив,положи́леси́ду́шутвою́олю́дех
твои́х,испаслеси́непови́нныяотсме́рти.
Сего́ра́диосвяти́лся
еси́,я́ковели́кий
таи́нникБо́жияблагода́ти.


Всубботу

Апостолам и святителю Николаю

Тропарь  апостолам,  глас  3-й

Тропарь  святителю,  глас  4-й

Пра́вило  ве́ры  и  о́браз  кро́тости,  воздержа́ния  учи́теля  яви́  тя  ста́ду  твое́му,  я́же  веще́й  и́стина.  Сего́  ра́ди  стяжа́л  еси́  смире́нием  высо́кая,  нището́ю  бо́гатая,  о́тче  священнонача́льниче  Нико́лае,  моли́  Христа́  Бо́га,  спасти́ся  душа́м  на́шим.

Кондак  апостолам,  глас  2-й

Тве́рдыя  и  боговеща́нныя  пропове́датели,  верх  апо́столов  Твои́х,  Го́споди,  прия́л  еси́  в  наслажде́ние  благи́х  Твои́х  и  поко́й:  боле́зни  бо  о́нех  и  смерть  прия́л  еси́,  па́че  вся́каго  всепло́дия,  Еди́не  све́дый  серде́чная.

Кондак  святителю,  глас  3-й

В  Ми́рех,  свя́те,  священноде́йствитель  показа́лся  еси́,  Христо́во  бо,  преподо́бне,  Ева́нгелие  испо́лнив,  положи́л  еси́  ду́шу  твою́  о  лю́дех  твои́х,  и  спасл  еси́  непови́нныя  от  сме́рти.  Сего́  ра́ди  освяти́лся  еси́,  я́ко  вели́кий  таи́нник  Бо́жия  благода́ти.

В  субботу

ВО ВТОРНИК

Тропарь, глас 2:

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, / тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: / показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, / я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. / Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся, / благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию, / взе́млющаго грех ми́ра / и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 2:

Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, / главу́ твою́, я́ко ши́пок свяще́ннейший от земли́ обре́тше, / исцеле́ния всегда́ прие́млем, / и́бо па́ки, я́коже пре́жде, / в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Апостолам и святителю Николаю

Тропарь  апостолам,  глас  3-й

Тропарь  святителю,  глас  4-й

Пра́вило  ве́ры  и  о́браз  кро́тости,  воздержа́ния  учи́теля  яви́  тя  ста́ду  твое́му,  я́же  веще́й  и́стина.  Сего́  ра́ди  стяжа́л  еси́  смире́нием  высо́кая,  нището́ю  бо́гатая,  о́тче  священнонача́льниче  Нико́лае,  моли́  Христа́  Бо́га,  спасти́ся  душа́м  на́шим.

Кондак  апостолам,  глас  2-й

Тве́рдыя  и  боговеща́нныя  пропове́датели,  верх  апо́столов  Твои́х,  Го́споди,  прия́л  еси́  в  наслажде́ние  благи́х  Твои́х  и  поко́й:  боле́зни  бо  о́нех  и  смерть  прия́л  еси́,  па́че  вся́каго  всепло́дия,  Еди́не  све́дый  серде́чная.

Кондак  святителю,  глас  3-й

В  Ми́рех,  свя́те,  священноде́йствитель  показа́лся  еси́,  Христо́во  бо,  преподо́бне,  Ева́нгелие  испо́лнив,  положи́л  еси́  ду́шу  твою́  о  лю́дех  твои́х,  и  спасл  еси́  непови́нныя  от  сме́рти.  Сего́  ра́ди  освяти́лся  еси́,  я́ко  вели́кий  таи́нник  Бо́жия  благода́ти.

В  субботу

Всем святым и за умерших

Тропарь  всем  святым,  глас  2-й

Апо́столи,  му́ченицы  и  проро́цы,  святи́телие,  преподо́бнии  и  пра́веднии,  до́бре  по́двиг  соверши́вшии  и  ве́ру  соблю́дшии,  дерзнове́ние  иму́ще  ко  Спа́су,  о  нас  Того́,  я́ко  Бла́га,  моли́те  спасти́ся,  мо́лимся,  душа́м  на́шим.

Тропарь  заупокой,  глас  2-й

Помяни́,  Го́споди,  я́ко  Благ,  рабы́  Твоя́,  и  ели́ка  в  житии́  согреши́ша,  прости́;  никто́же  бо  безгре́шен,  то́кмо  Ты,  моги́й  и  преста́вленным  да́ти  поко́й.

Кондак  всем  святым,  глас  8-й

Я́ко  нача́тки  естества́  Насади́телю  тва́ри  вселе́нная  прино́сит  Ти,  Го́споди,  богоно́сныя  му́ченики:  тех  моли́твами  в  ми́ре  глубо́це  Це́рковь  Твою́,  жи́тельство  Твое́  Богоро́дицею  соблюди́,  Многоми́лостиве.

Кондак  заупокой,  глас  8-й

Со  святы́ми  упоко́й,  Христе́,  ду́ши  раб  Твои́х,  иде́же  несть  боле́знь,  ни  печа́ль,  ни  воздыха́ние,  но  жизнь  безконе́чная.

  Богослужебный  день  начинается  с  вечера  предшествующего  дня,  поэтому  тропарь  понедельника  читают  (или  поют)  на  вечерних  богослужениях  в  воскресенье  и  утром  на  часах  и  литургии  в  понедельник.  Вечером  в  понедельник  читают  уже  тропарь  вторника  и  т.д.

Тропари, глас 2:

Апостоли, мученицы и пророцы, святителие, преподобнии и праведнии, добре подвиг совершившии, и веру соблюдшии, дерзновение имущии ко Спасу, о нас Того яко Блага молите спастися, молимся, душам нашим.

Слава, глас 2:

Помяни Господи яко Благ рабы Твоя, и елика в житии согрешиша прости: никтоже бо безгрешен, токмо Ты могий и преставленным дати покой.

И ныне, Богородичен, глас 2:

Мати Святая неизреченнаго Света, ангельскими Тя песньми почитающе, благочестно величаем.

Troparion, Tone 2 :

Apostoli , martyr and the prophets , saints , holy and righteous , the good deed committed an and soblyudshii faith , boldness haves to the Savior , for we pray to Him Thou Blaga be saved , pray for our souls . .

Glory , Tone 2 :

Remember God is good Thou Thy servants , and Elika in conversation sogreshisha simple: no man bo sinless tokmo You mogy and repose dati rest.

And now, Theotokion , Tone 2 :

Holy Mother neizrechennago Light, angelic Thee pesnmi pochitayusche , piously magnify .

на всю седмицу[1]


Впонедельник

Небеснымчинамбесплотным

Тропарь,глас4-й

Небе́сныхво́инствАрхистрати́зи,
мо́лимваспри́сномынедосто́йнии:дава́шими
моли́твамиоградите́наскро́вомкрил
невеще́ственныя
ва́шеясла́вы,сохраня́ющеныприпа́дающия
приле́жно,ивопию́щия:отбедизба́витены,я́кочинонача́льницы
Вы́шнихсил.

Кондак,глас2-й

Архистрати́зи
Бо́жии,служи́телиеБоже́ственныя
сла́вы,А́нгеловнача́льницыичелове́ков
наста́вницы,поле́зноенампроси́те,и
ве́лиюми́лость,я́ко
безпло́тных
Архистрати́зи.


Вовторник

КрестителюиПредтечеИоанну

Тропарь,глас2-й

Па́мятьпра́веднагоспохвала́ми,тебе́жедовле́ет
свиде́тельство
Госпо́дне,
Предте́че:показа́лбосяеси́
вои́стиннуипроро́ков
честне́йший,я́коивструя́х
крести́ти
сподо́билсяеси́Пропове́даннаго.
Те́мжезаи́стину
пострада́вра́дуяся,благовести́л
еси́ису́щимвоа́деБо́гая́вльшагося
пло́тию,взе́млющагогрехми́ра,иподаю́щагонамве́лиюми́лость.

Кондак,глас2-й

Проро́чеБо́жийиПредте́чеблагода́ти,
главу́твою́,я́кошипо́ксвяще́ннейший,отземли́
обре́тше,исцеле́ниявсегда́
прие́млем,и́бопа́ки,я́кожепре́жде,вми́ре
пропове́дуеши
покая́ние.


Всредуипятницу

Кресту

Тропарь,глас1-й

Спаси́,Го́споди,лю́диТвоя́,иблагослови́достоя́ние
Твое́,побе́дынасопроти́вныяда́руя,иТвое́
сохраня́яКресто́мТвои́м
жи́тельство.

Кондак,глас4-й

Вознесы́йсянаКрество́лею,тезоимени́тому
Твое́муно́вомужи́тельству
щедро́тыТвоя́да́руй,
Христе́Бо́же,возвесели́насси́лою
Твое́ю,побе́дыдая́намнасопоста́ты,посо́бие
иму́щимТвое́,ору́жие
ми́ра,непобеди́муюпобе́ду.


Вчетверг

АпостоламисвятителюНиколаю

Тропарьсвятителю,глас4-й

Пра́вилове́рыио́бразкро́тости,
воздержа́ния
учи́теляяви́тяста́дутвое́му,я́жевеще́й
и́стина.Сего́ра́дистяжа́леси́
смире́ниемвысо́кая,нището́ю
бо́гатая,о́тчесвященнонача́льниче
Нико́лае,моли́Христа́
Бо́га,спасти́сядуша́м
на́шим.

Кондакапостолам,глас2-й

Тве́рдыяибоговеща́нныя
пропове́датели,верхапо́столов
Твои́х,Го́споди,прия́леси́внаслажде́ниеблаги́х
Твои́хипоко́й:
боле́знибоо́нехисмертьприя́леси́,па́чевся́каго
всепло́дия,Еди́несве́дый
серде́чная.

Кондаксвятителю,глас3-й

ВМи́рех,
свя́те,
священноде́йствитель
показа́лсяеси́,Христо́вобо,преподо́бне,
Ева́нгелие
испо́лнив,положи́леси́ду́шутвою́олю́дех
твои́х,испаслеси́непови́нныяотсме́рти.
Сего́ра́диосвяти́лся
еси́,я́ковели́кий
таи́нникБо́жияблагода́ти.


Всубботу

Всемсвятымизаумерших

Тропарьвсемсвятым,глас2-й

Апо́столи,му́ченицыипроро́цы,святи́телие,
преподо́бнииипра́веднии,
до́брепо́двигсоверши́вшиииве́ру
соблю́дшии,
дерзнове́ниеиму́щекоСпа́су,онасТого́,я́коБла́га,
моли́теспасти́ся,мо́лимся,
душа́мна́шим.

Тропарьзаупокой,глас2-й

Помяни́,Го́споди,я́коБлаг,рабы́Твоя́,иели́кавжитии́согреши́ша,
прости́;никто́жебобезгре́шен,то́кмоТы,моги́йипреста́вленным
да́типоко́й.

Кондаквсемсвятым,глас8-й

Я́конача́ткиестества́
Насади́телютва́ривселе́нная
прино́ситТи,Го́споди,
богоно́сныя
му́ченики:техмоли́твамивми́ре
глубо́цеЦе́рковьТвою́,
жи́тельствоТвое́Богоро́дицею
соблюди́,
Многоми́лостиве.

Кондакзаупокой,глас8-й

Сосвяты́ми
упоко́й,Христе́,ду́ширабТвои́х,
иде́женестьболе́знь,нипеча́ль,нивоздыха́ние,ножизньбезконе́чная.

Богослужебныйденьначинаетсясвечерапредшествующего
дня,поэтомутропарь
понедельникачитают(илипоют)навечернихбогослуженияхввоскресеньеиутромначасахилитургиивпонедельник.
Вечеромвпонедельник
читаютужетропарьвторникаит.д.

Тропари мученикам и священномученикам читаются на богослужении в день их празднества

Существуют также и другие тропари, посвященные другим праздникам.

Икона собор новомученников и исповедников российских

Исповедники — святые, которые скончались мирно позже, после перенесённых мучений.

Новому́ченики — христианины, принявшие мученическую кончину за исповедание веры во Христа в сравнительно недавнее время. Так Церковь именует всех пострадавших за веру в период послереволюционных гонений.

Принято петь тропари в субботу за литургией.

Тропари поются как одному священномученику в день прославления или же всем священномученикам.

Кто такие эти люди? Почему их так называют?

Мученики — приняли жестокие мучения или смерть за Христову веру.

Священномученики — святители, которые претерпели мучения за Христа.

Мученикам

Тропарь, глас 4-й:

Му́ченицы Твои́, Го́споди, во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего: иму́ще бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́ша, сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости, тех моли́твам и спаси́ ду́ши на́ша.

Священномученику

Тропарь, глас 4-й:

И нравом причастник, и престолом наместник апостолом быв, деяние обрел еси, Богодухновенне, в видения восход: сего ради, слово истины исправляя, и веры ради пострадал еси даже до крове. Священномучениче (имярек), моли Христа Бога спастися душам нашим.

 Священномученикам

Тропарь, глас 4-й:

Боже отец наших, творяй присно с нами по Твоей кротости, не отстави милость Твою от нас, но молитвами их в мире управи живот наш.

12 Святей Троице. Пятидесятница. (тропарь, кондак, задостойник, молитва и величание)

Тропарь, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ низпосла́в им Ду́ха Свята́го,// и те́ми уловле́й вселе́нную, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Кондак, глас 8:

Егда́ снизше́л язы́ки слия́,/ разделя́ше язы́ки Вы́шний,/ егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше,/ в соедине́ние вся́ призва́,// и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

Задостойник, глас 4:

Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася,// ка́ко в ви́де о́гненых язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Ра́дуйся, Цари́це,/ матероде́вственная сла́во:/ вся́ка бо удобообраща́тельная благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут/ Тебе́ пе́ти досто́йно;/ изумева́ет же ум всяк твое́ Рождество́ разуме́ти.// Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Молитва

Пресвята́я Тро́ице, Единосу́щная Держа́во, всех благи́х Вина́, что воздади́м Тебе́ за вся́, я́же воздала́ еси́ нам, гре́шным и недосто́йным, пре́жде, не́же на свет произыдо́хом, за вся́, я́же воздае́ши коему́ждо нас по вся́ дни и я́же угото́вала еси́ всем нам в ве́це гряду́щем? Подоба́ше у́бо за толи́кия благодея́ния и щедро́ты благодари́ти Тя не словесы́ то́чию, но па́че де́лы, храня́ще и исполня́юще за́поведи Твоя́: мы же, страсте́м на́шим и злым обы́чаем вне́мше, в бесчи́сленные от ю́ности низверго́хомся грехи́ и беззако́ния. Сего́ ра́ди, я́ко нечи́стым и оскверне́нным, не то́чию пред трисве́тлое Лице́ Твое́ безсту́дно яви́теся, но ниже́ И́мене Твоего́ Пресвята́го изрещи́ довле́ше нам, а́ще бы не Ты Сама́ благоизво́лила во отра́ду на́шу возвести́ти, я́ко, чи́стыя и пра́ведныя лю́бящи, и гре́шники ка́ющиеся ми́луеши и благоутро́бне прие́млеши. При́зри у́бо, о Пребоже́ственная Тро́ице, с высоты́ Святы́я Сла́вы Твоея́ на нас, многогре́шных, и благо́е произволе́ние на́ше вме́сто благи́х дел приими́, и пода́ждь нам ду́ха и́стиннаго покая́ния, да возненави́девше всяк грех, в чистоте́ и пра́вде до конца́ дней на́ших поживе́м, творя́ще пресвяту́ю во́лю Твою́ и сла́вяще чи́стыми по́мыслы и благи́ми дея́ньми сладча́йшее и великоле́пое и́мя Твое́. Ами́нь.

Величание

Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и чтим Всесвята́го Ду́ха Твоего́,/ Его́же от Отца́ посла́л еси́// Боже́ственным ученико́м Твои́м.

Назад к списку

Тропари, кондаки и величания всем святым — поются в субботу

Теперь мы поговорим о тропаре всем святым. Праздник всех святых отмечается спустя неделю после Троицы.

День всех святых отмечается в тот же день, что и празднование иконы всех святых. Посмотрим, как звучит этот тропарь празднику всех святых.

Тропарь всем святым

Тропарь, глас 4:

Бо́же оте́ц на́ших, творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости, не оста́ви ми́лость Твою́ от нас, но моли́твами их в ми́ре упра́ви живо́т наш.

Апо́столи му́ченицы и проро́цы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, о нас Того́, я́ко бла́га, моли́те, мо́лимся, спасти́ся душа́м на́шим.

Что означает Ин тропарь? Ин тропарь означает другой тропарь. Это говорит о том, что данному празднику написан не один тропарь, а два.

Ин тропарь
означает «другой тропарь», что значит, что к празднику всех святых  написано два тропаря

Тропарь собору всех святым, глас: 

И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х, я́ко багряни́цею и ви́ссом, кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися, те́ми вопие́м Ти, Христе́ Бо́же: лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́, мир жи́тельству Твоему́ да́руй и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ин кондак, глас 8:

Я́ко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, Богоно́сныя му́ченики; тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Также на каждом празднике поются величания. Величание по-другому хвала, прославление какого-либо, например святого.
Вот и здесь мы тоже можем видеть, что существует величание всем святым.

Величание:

Велича́ем вас, апо́столи, му́ченицы, проро́цы и вси святи́и, и чтим святу́ю па́мять ва́шу, вы бо мо́лите за нас Христа́ Бо́га на́шего.

ГЛАС 5

Тропарь:

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся; / я́ко благоволи́ пло́тию взы́ти на Крест, / и смерть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия / сла́вным Воскресе́нием Свои́м.

Богородичен отпустительный:

Ра́дуйся, две́ре Госпо́дня непроходи́мая; / ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющих к Тебе́; / ра́дуйся, необурева́емое приста́нище и Неискусобра́чная, / ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га, / моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих / и кла́няющихся Рождеству́ Твоему́.

Кондак:

Ко а́ду, Спа́се мой, соше́л еси́, / и врата́ сокруши́вый я́ко всеси́лен, / уме́рших я́ко Созда́тель совоскреси́л еси́, / и сме́рти жа́ло сокруши́л еси́, / и Ада́м от кля́твы изба́влен бысть, Человеколю́бче; / те́мже вси зове́м: / спаси́ нас, Го́споди.

В ЧЕТВЕРГ

АПОСТОЛОВ

Кондак, глас 2:

Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели, / верх апо́столов Твои́х, Го́споди, / прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й: / боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия, / Еди́не, све́дый серде́чная.

И СВЯТИТЕЛЯ НИКОЛАЯ

Тропарь, глас 4:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, / воздержа́ния учи́теля / яви́ тя ста́ду твоему́ / Я́же веще́й И́стина. / Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая, / нището́ю бога́тая, / о́тче священнонача́льниче Нико́лае, / моли́ Христа́ Бо́га, / спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак, глас 3:

В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́, / Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив, / положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х / и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти. / Сего́ ра́ди освяти́лся еси́, / я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

Тропари воскресные (с русским переводом)

Тропарь, глас 1

Перевод: Хотя камень был опечатан иудеями, и воины стерегли пречистое тело Твое, воскрес Ты в третий день, Спаситель, даруя миру жизнь. Потому Силы небесные взывали к Тебе, Податель жизни: «Слава воскресению Твоему, Христе; слава Царству Твоему; слава промыслу Твоему, Единый Человеколюбец!».

Тропарь, глас 2

Перевод: Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, все Силы Небесные взывали: «Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!».

Тропарь, глас 3

Перевод: Да веселится все небесное, да радуется все земное, ибо явил могущество руки Своей Господь: попрал смертию смерть, сделался первенцем из мертвых, из чрева ада избавил нас и даровал миру великую милость.

Тропарь, глас 4

Перевод: Радостную весть о воскресении узнав от Ангела, и избавившись от прародительского осуждения, Господни ученицы апостолам возглашали, торжествуя: «Низвержена смерть, воскрес Христос Бог, дарующий миру великую милость!».

Тропарь, глас 5

Перевод: Слово, безначальное подобно Отцу и Духу, от Девы родившееся для спасения нашего, воспоем, верные, и поклонимся Ему, ибо благоволил Он плотию взойти на Крест, и смерть претерпеть, и воскресить умерших славным воскресением Своим.

Тропарь, глас 6

Перевод: Ангельские Силы – при гробе Твоем, и охранявшие его омертвели, а Мария стояла в гробнице и искала пречистое тело Твое. Ты опустошил ад, не потерпев от него, Ты встретил Деву, дарующий жизнь. Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!

Тропарь, глас 7

Перевод: Сокрушил Ты Крестом Своим смерть, открыл разбойнику рай, плач мироносиц в радость изменил и Своим апостолам проповедовать повелел, что Ты воскрес, Христе Боже, даруя миру великую милость.

Тропарь, глас 8

Перевод: С высоты сошел Ты, милосердный, благоволил пребыть три дня во гробе, чтобы нас освободить от страстей, – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе!

Тропарь всем святым, Глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, святителие, преподобнии и праведнии, добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, дерзновение имуще ко
Спасу, о нас Того, яко Блага, молите спастися,
молимся, душам нашим.

Добре подвиг совершившии и веру
соблюдшии…
В основе — слова апостола Павла: Я уже
становлюсь жертвою, и время моего отшествия настало.
Подвигом добрым я подвизался, течение совершил, веру
сохранил (в Славянской Библии: подвигом добрым
подвизахся, течение скончах, веру соблюдох: напомним,
что течение — это бег); а теперь готовится мне венец
правды, который даст мне Господь, праведный Судия, в
день оный; и не только мне, но и всем, возлюбившим
явление Его (2 Тим.4:6-8).

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector